سوالات متداول ورق روغنی
نوشته شده توسط : hossein

ورق روغنی

ورق روغنی محصولات فولادی هستند که از برش کلاف های نورد سرد یا تغییر شکل پلاستیک ورق به ورق فولاد نورد گرم در کارخانه های نورد سرد تولید می شوند. ورق روغنی دارای تلرانس ابعادی دقیق تر، کیفیت سطح بهتر و خواص مکانیکی بهبود یافته نسبت به ورق های نورد گرم هستند.

ورق روغنی

تفاوت ورق روغنی و گرم چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، تفاوت اصلی بین فولاد نورد گرم و ورق روغنی دمایی است که آنها در آن پردازش می شوند. فولاد نورد گرم بالاتر از دمای تبلور مجدد مواد نورد می شود، در حالی که ورق روغنی زیر دمای تبلور مجدد مواد نورد می شود.

 

معایب ورق روغنی چیست؟

برای برخی افراد ورق روغنی چند جنبه منفی نیز دارد:

قیمت: ورق روغنی به دلیل مزایایی که نسبت به فولاد نورد گرم دارد گرانتر است. ...

عرض: تراشیدن ورق فلزی نورد گرم بسیار به دلیل دما است، اما با ورق روغنی نمی توان آن را انجام داد.

 

ورق سیاه یا ورق روغنی کدام بهتر است؟

ورق روغنی با مقاومت و سختی بیشتر تنش های داخلی بیشتری نسبت به فولاد نورد گرم دارد. کاهش چنین تنش‌هایی قبل از پردازش مواد برای جلوگیری از تاب برداشتن محصول نهایی بسیار مهم است.

 

ورق روغنی چه درجه ای از فولاد است؟

ASTM A1008 یک مشخصات استاندارد برای ورق روغنی است.در حین ایجاد ورق روغنی A1008، این ماده سطحی با یکپارچگی بالا ایجاد می کند که معمولاً برای جلوگیری از خوردگی و پیری روغن کاری می شود.

 

نام دیگر ورق روغنی چیست؟

فولاد سرد شکل (CFS) اصطلاح رایج برای محصولات فولادی است که توسط فرآیندهای سرد کاری انجام شده در دمای اتاق انجام می شود، مانند نورد، پرس، مهر زنی، خمش و غیره. میله ها و ورق های فولادی نورد سرد (CRS) معمولا در تمام زمینه های تولید استفاده می شود.

 

آیا ورق روغنی زنگ می زند؟

از آنجایی که ورق روغنی مستعد زنگ زدگی است، روش استاندارد استفاده از روغن ضد زنگ در انتهای خروجی آسیاب تمپر است (آخرین مرحله پردازش). روغن‌های ضد زنگ با روان‌کننده‌های تشکیل‌دهنده متفاوت هستند، زیرا حاوی مواد افزودنی خاصی هستند که مانع از خوردگی می‌شوند.

 

ورق روغنی برای چه چیزی خوب است؟

ورق روغنی در کاربردهایی استفاده می شود که تلورانس ها، شرایط سطح، تمرکز و صافی عوامل هستند. همچنین سطح زیبایی شناختی و بصری جذاب تری را ارائه می دهد. سایر برنامه ها عبارتند از: لوازم خانگی.

 

برای چه کاری از ورق روغنی استفاده می کنید؟

  • موارد استفاده از ورق روغنی

  • مبلمان فلزی.

  • قطعات سازه ای

  • لوازم خانگی.

  • آبگرمکن.

  • ظروف فلزی.

  • پره های فن.

  • ماهیتابه.

  • کابینت کامپیوتر.

 

آیا می توانید ورق روغنی را جوش دهید؟

اگر در حال برنامه ریزی برای جوشکاری هستید، فلزات نورد گرم و سرد به خوبی جوش می شوند – اما به خاطر داشته باشید که فلز نورد سرد بعد از جوشکاری ظاهر و برخی از ویژگی های دیگر فلز نورد گرم را به خود می گیرد.

 

آیا ورق روغنی ارزان است؟

با ویژگی‌های سطحی بهتر از فولاد نورد گرم، جای تعجب نیست که ورق روغنی اغلب برای کاربردهای دقیق‌تر فنی یا مواردی که زیبایی‌شناسی مهم است استفاده می‌شود. اما به دلیل پردازش اضافی برای محصولات آماده سرد، قیمت بالاتری دارند.

 

آیا ورق روغنی قویتر از فولاد گالوانیزه است؟

ورق روغنی دارای استحکام جهتی بالاتری است که برای کاربردهای خاص با بار بالا ارزشمند است.

 

فولاد ضد زنگ قوی تر یا ورق روغنی چیست؟

فولاد ضد زنگ نورد گرم نسبت به فولاد ضد زنگ نورد سرد زمان کمتر و ارزان تر است. فولاد ضد زنگ نورد سرد قوی تر و سخت تر از فولاد ضد زنگ نورد گرم است

 

آیا 4140 ورق روغنی است؟

4140 یک فولاد کربن متوسط پرکاربرد است. آلیاژی با هدف کلی که ترکیب مناسبی از استحکام، چقرمگی و سختی را با ماشین کاری خوب ارائه می دهد.

 

آیا ورق روغنی از آلومینیوم قوی تر است؟

استحکام - قدرت. فولاد علیرغم اینکه در معرض خطر خوردگی است، هنوز سخت تر از آلومینیوم است. در حالی که آلومینیوم در محیط های سردتر استحکام خود را افزایش می دهد، به طور کلی بیشتر از فولاد در معرض فرورفتگی و خراش است. فولاد کمتر در اثر وزن، نیرو یا گرما خم می شود.

 

آیا ورق روغنی خمش سخت تر است؟

ورق روغنی نیز انعطاف پذیرتر از فولاد نورد گرم است. به عبارت دیگر، می تواند تحت فشار بیشتر بدون شکستگی خم شود. از آنجایی که ورق روغنی انعطاف پذیرتر از فولاد نورد گرم است، سازندگان می توانند با راحتی بیشتری با آن کار کنند و شکل فلز را متناسب با نیاز خود دستکاری کنند.

 

چگونه ورق روغنی را از زنگ زدگی محافظت می کنید؟

بهترین راه برای جلوگیری از زنگ زدگی این است که تماس فولاد با آب را به حداقل برسانید و فلز را تمیز نگه دارید. اگر پروژه ای دارید که در داخل خانه نگه می دارید، مطمئن شوید که محیط خیلی مرطوب نباشد. اگر مجبورید فولاد را در یک منطقه مرطوب نگه دارید، مانند یک زیرزمین ناتمام، از رطوبت‌گیر استفاده کنید.

 

آیا ورق روغنی شکننده تر است؟

ورق روغنی شکننده تر از نورد گرم است و همچنین باعث نگرانی بیشتر در عملیات شکل دهی می شود. نورد گرم برای شکل‌دهی فولاد استفاده می‌شود و هزینه کمتری نسبت به پوشش‌های نورد سرد دارد.

 

آیا ورق روغنی تاب می خورد؟

در مورد ورق روغنی یک هشدار وجود دارد و آن این است که اگر از درمان های اضافی با این فولاد استفاده کنید، این است که می تواند از داخل استرس ایجاد کند که می تواند باعث تاب برداشتن آن شود. فولاد نورد گرم اغلب ارزان تر از ورق روغنی است، زیرا به پردازش کمتری نیاز است.





:: برچسب‌ها: ورق روغنی , خرید ورق روغنی , قیمت ورق روغنی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: